Consumer insight
מי אנחנו
פרסומים
 

ספר: 'סודות הצרכן הישראלי. כל מה שצריך לדעת כדי למכור לישראלים‎'.

מהדורה שנייה. 2010.
ספר זה נכנס לתוכנית הלימודים בתוכנית לתואר שני ב"פסיכולוגיה עסקית" במכללה למנהל, החל משנת 2005.
 
הקדמה לספר
מחקרים רבים מצביעים על כך שכאשר שואלים את הצרכן מה הוא רוצה, זוכים בדרך כלל למענה קונבנציונלי, שכן הצרכנים אינם מומחים לשיווק ולפיתוח מוצרים. תופעה והתנסות מסוג זה מובילים חלק מאנשי השיווק להימנע ממחקר צרכני מעמיק.

על פי ספר זה, במקום לשאול את הצרכן מה הוא רוצה, יש להבין מה מטריד אותו, למה הוא שואף ומה הוא באמת צריך, גם אם אינו מודע לכך עדיין, ולנושאים אלה לתת מענה. בגוף הספר תמצאו דוגמאות לממצאים ביחס לנושאים אלה.

ספר זה יוצא מתוך הנחה, כי הגורם העיקרי המשפיע על הפרשנות שנותנים הצרכנים למידע, לחדשנות, למסרים ולמהות המותג, הוא המשקפיים דרכם הם מסתכלים על העולם. דווקא משום כך, על אנשי השיווק לרכז את המאמץ בהכרת משקפיים אלה, ובלמידת נקודת המוצא של הצרכן ביחסו לעולם סביבו. לשם כך יש להבין את המניעים המודעים והבלתי מודעים, את הרגישויות, הפנטזיות, החלומות, הפחדים והצרכים, אשר עומדים בבסיס ההתנהגות הצרכנית של כל פלח ופלח. הבנה זאת תסייע לנו להכיר את נקודות החוזק והחולשה של הצעתנו השיווקית, ולהיות מסוגלים להציע לצרכן הצעות שיתאימו לו. עלינו לחשוב במונחי הזדמנות והצעת פתרון לצורך הבסיסי ולאו דווקא לבעיה אשר מתאר הצרכן בפנינו.

הנחת העבודה בעת כתיבת ספר זה היא, שהחוכמה לא נמצאת בידי החוקרים ואנשי האסטרטגיה והפיתוח בלבד, אלא אצל כל מי שקשוב, חושב ונכון להיות יצירתי ועם זאת להרגיש את קהל המטרה אליו הוא פונה. כל מי שמוכן 'ללכת לאיבוד' ולהציף מגוון רעיונות ומחשבות לפני ההתמקדות וההחלטה השיווקית.

אני רואה את הניתוח המוצג בדפי ספר זה כנועד לשמש כלי עבודה, ליצור קרקע פורייה לרעיונות אישיים שלכם ולהוות את הטריגר והחוליה הראשונה בשרשרת צבעונית, יפה ומיוחדת שכל אחד מכם ייצור לעצמו.

לכן, את הספר הזה מומלץ לקרוא כשבידכם עיפרון, ולעוזבו רק לאחר שיצרתם לעצמכם שלד אישי של רעיונות שיווקיים המתאימים לפלח אליו פונה המותג תחת חסותכם.

את הספר ניתן לרכוש בכל חנויות הספרים המובילות ובאתרhttp://book.focusmarketing.co.il
 
 
למכירות מרוכזות ולהרצאות ניתן ליצור קשר ישיר דרך האתר.

 

יישומים
ותוצרים
 
לקוחות
 
Consumer insight | צמיחת מותגים | כינוס מותגים | התנהגות צרכנים | בניית אתרים